Friday, February 4, 2011

sebab dia ialah mak

hye.meh nak tanya beberapa soalan.
pernah gaduh dengan mak?
pernah kecik hati dengan mak?
pernah rasa tak setuju dengan keputusan mak?
pernah rasa mcm mak aku tak cool mcm mak orang lain?
mesti semua pernah…tipu ah kalau tak.

well,mak ni mcm ada deria keenam tujuh lapan sembilan.dia tau,dia faham,dia bertindak. apa pun tindakan yang dia buat,dia rasa dia betul.nak tak nak,kau kena agree.tapi 99.9% tindakan tu semua sebab dia nak yang terbest,terbaik,terhebat dan termasyuk untuk anak dia.dari soal wang,masa depan,jodoh…semua kalau boleh dia nak tau.tapi tak cool la semua nak bgtau emak kan…

mak memang superwoman.balik kerja,kalau aku la…..dah masuk bilik,tidur,rilek,mcm penat sangat nak koma dah.tapi mak aku?mak korang?mcm rilek je g dapur,kemas-kemas,masak pulak.hahah.jadi malam-malam sebelum mak nak tidur,rajin2 lah g urutkan kaki seminit dua. bukan kau suruh mak kau urut kaki kau eh.tu kalau terjadi,mmg durhaka.

mak ni risau je kalau anak dia dah 20+++ +++ takde pilihan hati.mulalah nak ambil job sebagai agen pencari jodoh.dia lagi hebat buat ayat.kita rasa mcm adoiiiii apeni…..tapi dalam hati mak tu,’mak nak yang terbaik untuk awak’….dia rasa itulah yang terbaik.kita tak rasa mcm tu sebab kita belum jadi emak.tapi kalau kita reject,mak cool je.sebab calon lain ada lagi 4 katalog.hahaha!

pada mak kita,anak dia yang terpaling semuaaaa sekali.paling cantek,hemsem,bijak,pandai,bestari, dan mcm2 lah.tak salah lah ok.esok2 kau jadi emak,tau la asyik nak 'up'kan anak je.sebab tu kita kata mak kita yang paling best.cuba mak dalam dunia ni asyik kutuk anak sendiri….cubalah bayangkan...

mak mana yang kedekut?dari segi apa pun la…kau mintak hari ni,memang tak dapat.tapi esok2 mesti dapat...kan??? mak aku lain la, hari ni mintak, terus dapat..hahahha!:)

kadang-kadang kita terbiadap dengan mak tapi tak sedar.kalau macam segan segan ayam nak say sorry,buat la lawak bodoh sikit2 pastu cium pipi mak kau sampai lunyai.aku cepat emo kalau cerita pasal mak mak ni...waaa, nak nanges laa..:(

jangan kecik hati kalau mak kita lebihkan anak lelaki.biasalah kan…ayah lebihkan anak perempuan.:))).aku ada 2 akak dan 2 adik lelaki.yang adik ni malas la nak cerita.tapi adik aku,jangan usik dia.mak wa backing beb...ishhhhh! tak patut tak patu! aku, kalau ada apa2 jerit je abaaahhhhhhh!!!!adil la kannn..:)..kan kan??

mak kita,bapak kita semua cool,hip,terhebat,terbest,terbaik.

i lebiu mama!! muah mua muah..

2 comments:

  1. untung anak mak saya perempuan keduanya
    hehehhe
    sampaikan salam saya sama ur mom ya :D

    ReplyDelete
  2. really??? best la kn?? :)
    dapat la bermanja-manja dengan your mom!!..
    okay!! nati sy sampaikn..

    ReplyDelete