Sunday, January 9, 2011

AJL



1.Stage macam Tron Legacy. nakkk jugak kan tiru!
2. Banyak sgt Micheal Jackson wannabees (Tomok,Black,FT tahun lepas pakai baju mcm MJ jugak) sampai bapak aku komen.
Tahun ini AJL banyak klon Micheal Jackson. Bapak aku cakap, Micheal Jackson menari pon ada tema , ada style sendiri, ada maksud disebalik lagu yg dia nyanyi, bukan main perform pegang mike ja. Diaorg menyanyi apa ada…??? Tahu klon ja , x tahu cipta identiti sendiri.
3. Tema Theater agak ketara, Hafiz aku ingat pengsan tadi sebab buang cast accident dia aritu, Nak cam Zahiril Adzim siap kena close up depan tv carik tahi lalat dia hehe, then Faizal Tahir bergantung pada Khiriah,Azizi Satar, Aryana & Fatimah Abu Bakar (nasib baik fatimah,kalau fauziah nawi aku tutup tv!) untuk tarik perhatian
4. Opening / Selingan performance aku cuma tunggu Sitinurhaliza keluar je hehehee tapi M. Nasir masih hot okeh! Tanya Sama Itu Hud Hud masih buat aku rasa nak menari ^^
5. Tlg tukar pengacara lain boleh tak? Tahun lepas pon Ally & Faizal Ismail dok berebut Cheryl Samad jugak! Pfft….
6. Camera works AJL & apa2 je la live performance TV you-know-what-channel selalu buat aku depresi okeh! Tak pandai capture emosi & stage masa org buat persembahan. Time kena close up tak close up (serious aku harap kamera close up sampai tahi lalat Zahiril Adzim tadi sebab aku x sure tue zahiril adzim ke tak masa si Ana Rafali buat persembahan)
….
Aku akan sambung lagi lepas habis tgk AJL. hehe

sambungan....

7. Okay wpon most likely Faizal Tahir boleh menang sebab vokal dia memang power tapi lama2 aku macam bosan dgn persembahan dia yg mmg expected akan over. maaf, aku tak minat faizal tahir sejak2 dia bukak baju & aku rasa ada satu lagi insiden yg hampir2 buat dia kena banned lagi.
8. baru teringat. anak2 hitler buat persembahan tadi. sapa suruh korang pakai baju tentera ala koumintang tapi ikat kain merah putih simbol pon ala nazi kan? gaya lain please? lebih rela tgk baju hitam korang dulu
9. Ini status aku utk 3 persembahan penutup kak pah,zaiana zain & CT tadi,harap2 cukup utk gambarkan semua perasaan aku secara keseluruhan :

*Hah???? Kak Pah duet dgn CT? tlg jangan gadoh lagi please?

*fuhhh nasib baik Ziana Zain ada…hurm nampak sangat Ziana dah lama x nyanyi last2 dapat pegang mike bukan main lepas geram lagi..fuhh tabik kening! tabik!!!

* Hahhhh!!!! Thats what I call performance!!!! Tak payah selam dalam tangki air..tak payah duduk dalam sangkar..tak payah panggil pelakon bikin teater, tak payah buat2 kena tembak, tak payah pakai baju mcm tentera nazi ikat kain merah putih, tak payah jadi micheal jackson. Tak payah sume tue ;P
10. Last status lepas keluar result: Kill me!!!!! wth. Kill me please?????? wth wth wthhhhhhhhhh…..!!!!!

Conclusion : Performance revival AJL obviously showed that those were the days singers actually PERFORMED! period.

4 comments: